In Russia, the income of propagandist Margarita Simonian was made public

A regular participant in propaganda shows and the head of the Kremlin-controlled RT TV, she receives her income from two sources – the news agency “Rossija Segodnia” and the TV network RT. According to the “Možem objesnit” telegram channel, both official earnings are actually identical and their total amount is over 3 million. rubles.

During 2021 its declared income amounted to 41.5 million. rubles (about 555 thousand euros)

However, this is only official income and a “drop in the ocean” compared to the corruption schemes previously revealed by A. Navalny’s investigative team.

A study published in 2020 stated that Ms. Simonian and her husband, as well as TV personality Tigran Keosayan, together earned $720 million over three years. rubles (more than 9.6 million euros) by selling the production they create to state televisions at inflated prices.

See also  Actions Defying Death Ukrainian Soldiers Try to Block the Movement of Thousands of Russian Troops

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.