The co-owners of "Rustavi 2" refused to fire the general director of the channel :: Society :: RBC

0
17

society .


0

The co-owners of "Rustavi 2" refused to fire the channel's general manager

The co-owners and partners of the Georgian "Rustavi 2" refused to fire their CEO Nikoloz Gvaramia, who obscenely commented on Vladimir Putin's position on sanctions against Georgia. By the way reported on the channel's website.

The publication notes that during the vote no one supported this idea except for a shareholder with a 9% stake in Nino Nizharadze, who requested this decision due to dissatisfaction with Rustavi 2's editorial policy.

The scandal with "Rustavi 2" began after the program was broadcast, in which the presenter Georgy Gabunia spoke obscenely about Putin and his late parents. The channel apologized and pushed the reporter out of nowhere for two months, but he did not dismiss him. The Georgian authorities have condemned Gabunia's behavior.

Against the background of the accident, the State Duma proposed to introduce economic sanctions against Georgia, but Putin opposed this idea. Subsequently, Gvaramiya has obscenely commented on the opinion of the Russian president. "I wanted to spit on Borjomi and the wine. What does it mean, we have to say that Putin is good so that someone can import Borjomi, wine and Nabeglavi into Russia?" He said.



The head of "Rustavi 2" replied obscurely to Putin's decision not to ban wine


.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.